Een reactie plaatsen

10 vragen om een ideale thuiswerkplek in te richten

Heb je plannen om structureel meer vanuit huis te gaan werken maar nog geen fijne thuiswerkplek? Of heb je al wel een thuiswerkplek maar kun je slimme tips gebruiken om je thuiswerkplek nog sfeervoller, inspirerender en functioneler in te richten?

Nu de scholen weer gaan beginnen en we weer zijn teruggekeerd van onze welverdiende zomervakantie is het een goed moment om je thuiswerkplek in te richten! Bovendien zullen we de komende periode vanwege Corona en de kans op besmetting met Covid19 veel thuis blijven werken.

In 2019 werkte 39% van de beroepsbevolking regelmatig of incidenteel vanuit huis. Mensen met een ict-beroep, creatieven en mensen met bedrijfseconomische en administratieve beroepen gingen veel vaker thuis aan de slag dan voorheen. (bron: CBS). De laatste maanden ontvang ik bovendien vanwege de Corona beperkingen steeds vaker aanvragen voor advies over het inrichten van de werkplek aan huis. Ik sprak daar toevallig over met collega zzp’er Ingeborg Koot, Professional Organizer en Opruimcoach van IkOrganiseer uit Maarssen. Ook zij heeft die groeiende aanvraag bemerkt. Omdat onze diensten goed op elkaar aansluiten en zij is gespecialiseerd in het geven van advies en tips over gestructureerd en praktisch opruimen en ordenen besloten we gezamenlijk een blog te schrijven over de 10 vragen om een werkplek in te richten en hier een leuke kortingsactie (zie onderaan dit blog) aan te verbinden. Zo bieden we onze potentiële opdrachtgevers alvast wat inspiratie voordat de ideale werkplek aan huis kan worden ingericht.

Binnenkijken in een woning in moderne design stijl op het Noordereiland in Rotterdam | Fotografie: via Makelaar
Thuiswerkplek uit STIJLIDEE’s blog Binnenkijken in Rotterdam

Interieuradvies, Kleuradvies, Styling en Fotografie: STIJLIDEE | Winnie Helmes Ham

Voordat je gaat starten met de inrichting van je ideale thuiswerkplek is het een goed idee om eerst even stil te staan bij je wensen. Beantwoord daarom voor jezelf deze 10 vragen zodat er binnen no time een prettige, persoonlijke en individuele thuiswerkplek op maat zal ontstaan:

  1. Heb je behoefte aan een werkplek in huis?
  2. Welk soort werk wil je thuis gaan doen? (videobellen, telefoneren, email beantwoorden, teksten schrijven … )
  3. Wat heb je daarvoor nodig? (bureau, bureaustoel, ladeblok, kast, snelle internet verbinding, verlichting … )
  4. Welke ruimte en plaats in huis (of in een bijgebouw) is hiervoor het meest geschikt? (welke kamer, bij daglicht, rustige plek … ). Losstaande bijgebouwen komen vaak in aanmerking voor een vrijstelling van een bouwvergunning. Kosten van een bouwvergunning variëren per gemeente. Bovendien kun je bij je werkgever informeren of het fiscaal interessant is om een regeling te treffen voor het realiseren van een thuiswerkplek, zoals in België met Systimber. Ook in Nederland zijn fiscaal vrijgestelde vergoedingen mogelijk. Zo kan een werkgever eens in de vijf jaar een belastingvrije vergoeding van 1.815 euro geven voor het inrichten van een kantoor aan huis. Meer op Loonwijzer.
  5. Heb je een geschikte achtergrond tijdens videobellen?
  6. Gaat de werkplek alleen door jou gebruikt worden of ook door de overige gezinsleden?
  7. Mag er werk blijven liggen of moet de plek ook beschikbaar zijn voor andere zaken? (eten, puzzelen, spelletjes spelen …)
  8. Heb je snel last van nek, rug of schouderklachten? Het is dan een slim idee om te kiezen voor een comfortabele stoel of een bureaustoel die voldoet aan de NEN normering.
  9. Wil je flexibel kunnen werken qua afwisselende hoogte?
  10. Gebruik je meerdere beeldschermen tegelijk?
10 procent korting op advies over styling, inrichting en organizing van je thuiswerkplek
Geldig tot 1 oktober 2020 met de code THUISWERKLEK10

NU 10% KORTING OP ADVIES OVER INRICHTING, STYLING EN ORGANIZING VAN JE THUISWERKPLEK!

Wil je direct aan de slag met de inrichting en styling van je thuiswerkplek? Maak dan nu een afspraak via info@stijlidee.nl en profiteer tot 1 oktober 2020 van 10% korting op advies over de inrichting en styling van een thuiswerkplek met de code THUISWERKPLEK10. Heb je juist behoefte aan advies over organizing van je thuiswerkplek? Ook hierop ontvang je tot 1 oktober 2020 10% korting met de code THUISWERKPLEK10. Stuur een mail naar info@ikorganiseer.nl en vraag vrijblijvend een offerte aan.

Lees hier het blog van Ingeborg over de 10 vragen om een werkplek thuis in te richten.

Nog meer inspiratie nodig voor de inrichting en styling van je thuiswerkplek, werkkamer, studeerkamer of zolderkamer? Eerder schreef ik deze blogs over de inrichting van werkkamers:

TOP 7 STIJLIDEE STYLING TIPS voor het inrichten van een stijlvolle en multifunctionele thuiswerkplek

7 STYLINGTIPS voor het stijlvol inrichten van je thuiswerkplek, studeerkamer of thuiskantoor

Inspiratie voor je thuiswerkplek | Moodboard STIJLIDEE| Fotografie via Pinterest
Inspiratie voor je thuiswerkplek | Moodboard STIJLIDEE| Fotografie via Pinterest

Nog meer inspiratie voor de inrichting en styling van je thuiswerkplek vind je op deze STIJLIDEE Pinterest Boards:

Creëer meer sfeer, warmte en eenheid in je huis. Vraag direct een offerte aan voor een persoonlijk, onafhankelijk en professioneel STIJLIDEE Interieuradvies over indeling, kleur en styling via >> Contact

Tekst en Fotografie Credits: STIJLIDEE | Winnie Helmes-Ham

Delen op social media
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial